Menu
Město Jirkov
jirkov

3 podněty

odpovězeno

DOTAZ: Dobrý den, mám 3 podněty/dotazy: 1) parkovací karty - všiml jsem si, že po sídlištích rostou značky (zatím zakryté) jak houby po dešti. Promiňtě mi tu upřímnost, ale opravdu se nikdo není schopný zamyslet nad tím, jak to tu pak vypadá? Rozpadlé silnice, chodníky a 159 značek ...

 

 ... na deseti metrech. Vždyť je to vlna navkusu, samý zákaz, příkaz. 50% značek je tu zbytečně - kdo má řidičský průkaz, tak ví, že se v křižovatce nesmí parkovat, stejně tak v místě, kde není místo zbytkové místo 3 m. I tak tam umístíte značku zákaz stání a tak podobně. Teď navíc to parkování - je to opravdu vlna nevkusu - vypadá to, že někdo známý vám ty značky dodává (stejně tak, jako ty zvláštní evidenční čísla mostů a lávek - přišroubovat štítek 5x10cm bylo asi moc drahé)...V normálním světe stačí, když se třeba nabarví obrubník na žluto, jen u nás tam dáte pro jistotu 15 značek a stejně vám tam lidi parkují. 2) chodníky a solení: nejde si nevšimnout, že plus mínus všechny hrany zatáček chodníků jsou přejeté sypacím vozem, rozježděná okolní zeleň a bláto roztahané 15m na chodník. Bohužel i na těch nových chodnících (Dvořákova, Smetanovy sady). Mohli byste zkusit pro příště poradit panu projektantovi (pravděpodobně na kapitolu "poloměry zatáček a jejich reálné použití" chyběl), aby vzal v potaz fakt, že se chodníky v zimě solí a jezdí po nich sypací vůz a tím pádem by udělal větší poloměr? Cenově to vyjde na stejno, lidí vám nebudou přes zimu psát přiblblé podněty a ještě ušetříte dost pěněz za opravy rozdrolených obrubníků a doplňování hlíny a zatravnění... 3) zákeřný obrubník: nešlo by něco udělat s vyčnívajícícm rohem chodníku na křižovatce mezi ulicemi Žižkova a Telčské údolí (pod mostem ve směru do centra)? minulý týden (4-8) byly okraje silnice zakryty sněhem, sinice je v tom místě úzká a proti jel nákladní automobil -> ve zkratce, škoda na předním kole a pneumatice 18 000,- Kč (totální škoda na kole a pneu). Když se na ten roh půjdete podívat, tak je hezky pogumovaný, takže problém není jen můj. Bez sněhu je vidět, ale i tak je to o hubu. Teď ale vidět nebyl a v kombinaci s protijedoucím autem....

 

Ing. Lenka Pfafflová, OMMaÚI

Ad 1) Myslím, že komunikace a chodníky nejsou nijak rozpadlé, jak uvádíte - ve spodní části komunikace ul. Na Borku vznikly na komunikaci síťové trhliny, které plánujeme letos opravit, ale zbytek vozovky a chodníky jsou v pořádku. Dopravního značení zde je opravdu dost, ale to díky tomu, aby nové označení placených parkovacích míst bylo každému jasné, tzv. "blbuvzdorné", protože bohužel velká část řidičů, ať by měli znát předpisy a významy dopravního značení, toto neznají. V některých případech je proto lepší dohadům předcházet. Většina řidičů si totiž naopak stěžuje, že situacím nerozumí a že jim chybí jasné dopravní značení. Asi by Vás překvapilo, kolik řidičů nezná zákon o provozu na pozemních komunikacích. Někdy proto požaduje instalaci "k zákonu duplicitního" dopravního značení i městská policie, aby se přestupkům předcházelo. V některých případech je naopak dobré dopravní situaci co nejvíce upřesnit, protože si řidiči často úmyslně nastolují svůj dopravní režim. Instalace žlutého vodorovného dopravního značení na komunikaci a pro zviditelnění i na obrubník se samozřejmě také využívá, ale ne vždy je pouze vodorovné DZ dostačující (navíc za sněhu není často vidět). Vše potom samozřejmě závisí na důsledné kontrole dodržování předpisů ze strany MěP.

Označení mostů a lávek je nutné dle normy, je prováděno řádným dopravním značením dle vyhlášky a rozměry tohoto značení jsou rozhodně jiné, než které uvádíte.

Ad 3) Chodník v ul. Žižkova byl takto zprojektován a následně zkolaudován. Místo s "vyčnívajícími" obrubníky je však opravdu nešťastné, proto jsme již domluvili se správcem komunikací provedení stavební úpravy. Situaci bohužel ještě zhoršují řidiči, kteří si ve směru od centra města zkracují zatáčku a vjíždějí téměř až do protisměru a vytlačují tak protijedoucí řidiče až k inkriminovaným obrubám. Na vozovce je proto vyznačena vodorovným dopravním značením střední dělící čára, která má řidiče usměrnit, avšak někteří řidiči to opět nerespektují. Jakmile to klimatické podmínky dovolí, stavební úpravu chodníku provedeme.

 

Ing. Barbora Javůrková, OMMaÚI

Ad 2) V případě, že technické služby neopatrnou manipulací poškodí zeleň, je zeleň z jejich strany upravována. Takto jsme v minulém roce vytipovávali lokality po skončení zimní údržby. Problémem je ale i neukázněnost řidičů, kteří nerespektují dopravní značení a vjíždějí na chodníky osobními vozy nebo i vozy donáškové a dovozové služby.

Datum vložení: 24. 1. 2024 17:01
Datum poslední aktualizace: 24. 1. 2024 17:10
Autor: Ilona Doksanská