Menu
Město Jirkov
jirkov

Popis odboru

Vedoucí: Ing. Reiner Milan

Telefon: 474 616 440, 608 931 002

E-mail: reiner@jirkov.cz

Kancelář: MěÚ – budova čp. 2, 2. patroIng. Milan Reiner

Činnosti

doprava

(zák. č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích ; zák. č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích ; zák. č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě - vše v platném znění)
 
  • provádí odbornou poradenskou činnost v oblasti dopravy, vydává stanovisko a výklad této činnosti,
  • řeší a smluvně zajišťuje dopravní obslužnost – trolejbusová, autobusová a rekreační doprava, spolupráce s dopravci.

evidence smluv

  • zajišťuje evidenci a archivaci veškerých smluv, kde je smluvní stranou město Jirkov.

investice

Provádí rozhodnutí samosprávy a jejich realizaci.
Rozsah prací útvaru investic se dělí na přípravu staveb a realizaci staveb.

I. Projektová příprava staveb - probíhá od investičního záměru po vydání stavebního povolení na stavbu:

  • zajištění projektové dokumentace a posouzení projektové dokumentace dle příslušných vyhlášek,
  • zajištění odborných a závazných posudků včetně souhlasných vyjádření dotčených organizací,
  • příprava podkladů k výběrovým řízením jednotlivých investičních akcí a účast ve výběrových komisích.

II. Realizace staveb - probíhá od vydání stavebního povolení po kolaudační rozhodnutí dokončení stavby:

  • předání staveniště zhotoviteli stavby,
  • přejímky prací od zhotovitelů,
  • kontrola kvality prováděných stavebních a montážních prací na stavbách dle platných ČSN, kontrola rozpočtů a rozsahu provedených prací,
  • přebírání a předávání dokončených částí (celků) stavby a investic správcům, případně uživatelům,
  • provádí finanční kontroly včetně podávání pokynů finančnímu odboru o uvolňování finančních prostředků, kontrolu faktur před likvidací,
  • doložení všech potřebných dokladů pro vydání kolaudačního rozhodnutí.

nemovitosti I.

  • zajišťování správy majetku města, tzn. jeho nabývání, pronájem, prodej a jiné formy dispozice,
  • vedení evidence movitého a nemovitého majetku,
  • zajišťování zveřejňování záměrů města ve věci prodeje a pronájmu objektů,
  • vyjadřování k žádostem nájemníků - provedení stavebních úprav bytů a nebytových prostor v objektech, které jsou v majetku města,
  • spolupráce při zpracování a aktualizaci zásad pro pronájmy a prodeje nemovitostí,
  • prodej bytů v majetku města,
  • u smluv, kde tak stanovuje zvláštní předpis, vypracovává a podává návrhy k jejich vkladu do katastru u příslušného katastrálního úřadu.

nemovitosti II.

  • zajišťuje ucelenou agendu pojištění majetku města,
  • sledování čerpání rozpočtu na správu majetku,
  • úplná a podrobná operativní evidence majetku, provádění kontrol s účetní evidencí tohoto majetku, vedení průkazné agendy včetně opatření provedených při zjištění nežádoucího stavu.

občanská vybavenost

Pracovník: Ing. Lenka Manica
  • správa kašny, laviček, přístřešků autobusových zastávek,
  • správa dětských hřišť.

odpadové hospodářství

Pracovník:  Ing. Lenka Manica
  • v rámci řízeních podle stavebního zákona stanovuje podmínky k zajištění svozu komunálního odpadu (přístup svozové techniky, objednání svozu odpadů u oprávněné osoby),
  • zjišťuje nové provozovny ve městě, prověřuje u oprávněné osoby, zda-li má provozovatel zajištěno nakládání s odpady a v případě, že nakládání s odpady není zajištěno u oprávněné osoby, postupuje jednotlivé případy k dalšímu řízení státní správě,
  • zajišťuje separaci odpadů ve městě,
  • zajišťuje nová sběrná místa pro kontejnery na tříděný odpad, odpad ze zeleně a objemný odpad a vyřizuje podklady pro zpevnění stanovišť,
  • dohlíží nad zajištěním provozu sběrného dvora a skladu nebezpečného odpadu,
  • dohlíží nad zajištěním svozu komunálního odpadu dle schváleného rozsahu prací, nad svozem velkoobjemových kontejnerů, odpadkových košů, kontejnerů na odpad ze zeleně, dohlíží na úklid stanovišť sberných nádob,
  • vede evidence odpadů za město Jirkov a zasílá ji obci s rozšířenou působností v souladu se zákonem o odpadech,
  • provádí kontroly nepovolených skládek na území města, vede jejich evidenci a zajišťuje jejich odstraňování na pozemcích ve vlastnictví města,
  • postupuje státní správě k dalšímu řízení původce nepovolených skládek a důkazní materiály v případě, že je původcem fyzická osoba,
  • postupuje státní správě k dalšímu řízení případy, které budou řešeny jako přestupky proti veřejnému pořádku u fyzických osob,
  • upozorňuje a ukládá pokuty právnickým osobám a fyzickým osobám, které jsou podnikateli, jestliže znečistí veřejné prostranství, naruší životní prostředí v obci nebo odloží věc mimo vyhrazené místo, neudržují čistotu a pořádek na pozemku, který užívají nebo vlastní tak, že naruší vzhled obce,
  • informuje občany o nakládání s komunálním odpadem,
  • zajišťuje zpracování plánu odpadového hospodářství včetně jeho realizace,
  • kontroluje dodržování OZV o nakládání s komunálním a stavebním odpadem a ukládá opatření vyplývající z této vyhlášky,
  • zpracovává roční výkaz o odpadech pro Český statistický úřad dle zák č. 89/1995 Sb.

ochrana vod

  • aktualizace Povodňového plánu města Jirkova,
  • správa dešťové kanalizace,
  • čištění vodních toků.

ochrana zvířat

  • předkládá radě města návrh na zřízení nebo zrušení útulků pro zvířata,
  • zajišťuje provoz útulků pro zvířata včetně oprav objektu,
  • zajišťuje vyvěšení a aktualizaci seznamu „Oznámení o nálezu psů na území města Jirkova“ na úřední desce,
  • obecně závaznou vyhláškou upravuje pravidla pro pohyb psů na veřejném prostranství a vymezuje prostory pro volné pobíhání psů,
  • vydává na návrh krajské veterinární správy obecně závazné vyhlášky o nařízení mimořádných veterinárních opatření, o prohlášení nákazy za zdolanou a o zrušení některých jí nařízených opatření a dozírá na plnění mimořádných veterinárních opatření,
  • provádí kontroly dodržování obecně závazných vyhlášek města,
  • ukládá opatření vyplývající z těchto vyhlášek,

pozemky (správa pozemků, prodej, pronájem)

  • zajišťuje nájmy, prodeje, pachty, směny a výpůjčky pozemků,
  • zajišťuje zřizování věcných břemen/služebností,
  • zajišťuje majetkoprávní vypořádání neuspořádaných vlastnických vztahů k pozemkům,
  • zajišťuje vypracování nájemních a pachtovních  smluv,
  • spolupracuje s katastrálním úřadem (výpisy z listu vlastnictví, apod.) a dalšími institucemi,
  • vyřizuje žádosti týkající se vyjádření města při řízeních vedených stavebními úřady,
  • vede agendu honiteb,
  • zajišťuje zadávání zpracování znaleckých posudků a geometrických plánů.

správa veřejné zeleně

  • kontroluje údržbu veřejné zeleně ve městě,
  • provádí kontroly dodržování obecně závazné vyhlášky města,
  • ukládá opatření vyplývající z této vyhlášky,
  • realizace výsadby dřevin ve městě včetně generelu zeleně.

údržba

  • zajišťování údržby objektů MŠ, ZŠ + ostatních objektů v majetku města,
  • zajišťování revizí a porevizních oprav na objektech v majetku města.

veřejné služby

  • zajišťuje agendu správy mostních objektů – mostní prohlídky, opravy, rekonstrukce, stavební povolení atd., spolupráce se správcem mostních objektů,
  • řeší a organizuje opravy a údržbu komunikací, chodníků, parkovišť a schodišť,
  • zajišťuje a řeší opravy, údržbu, kontroly, výměny a instalace nového dopravního značení vč. vyřizování stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích,
  • spravuje kapitolu veřejného osvětlení - provoz, údržba, generální opravy, běžné opravy,
  • provádí likvidaci pojistných událostí (dopravní nehody),
  • vyřizuje a řeší žádosti a stížnosti v oblasti komunikací, dopravy, veřejného osvětlení, dopravního značení,
  • správa objektu sociálního zařízení na autobusovém nádraží.

veřejné služby, čistota města

  • ekologická výchova,
  • správa hřbitovů,
  • zajišťování zimní údržby ve městě,
  • zajišťování čištění města, včetně blokových čištění,
  • odtahy vozidel a jejich následná ekologická likvidace,
  • aktualizace provozního řádu tržiště v ul. Tyršova,
  • koordinace Veřejné služby,
  • oznámení vraků a ekologická likvidace vozidel, řešení vozidel s neplatnou technickou kontrolou.

veřejné zakázky

Pracovník: Ing. Nevolová Nikola

Zpracovává a vede kompletní agendu výběrových řízení a poptávek realizovaných městem Jirkov, dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek.

  • administrativní zpracování dokumentace pro účast ve veřejných zakázkách dle zákona č. 134/2016 Sb. o veřejných zakázkách – zejména pro zadávací řízení veřejných zakázek malého rozsahu, podlimitní a nadlimitní zadávací řízení,
  • příprava veškerých podkladů potřebných k účasti ve výběrových řízeních – příprava zakázky od jejího vypsání až po podepsání smlouvy,
  • zajišťování a kontrola věcné správnosti agendy zadávání veřejných zakázek dle zákona č. 134/2016 Sb.,
  • spolupráce při zpracování jednotlivých poptávek a výzev,
  • organizace jednání hodnotících komisí,
  • zapisovatel u výběrových řízení realizovaných městem Jirkov,
  • archivace všech nabídek, při realizaci výběrového řízení, které dle zákona vyžaduje zveřejnění na centrální adrese, zpracování objednávky uveřejnění informací na centrální adrese,
  • zpracování jmenovacích listin, pozvánek k výběrovému řízení, jednotlivých protokolů z jednání hodnotící komise, vypracování zprávy o posouzení a hodnocení nabídek, která je předkládána radě města, vyhotovení rozhodnutí o přidělení veřejné zakázky jednotlivým uchazečům, oznámení zadavatele o uzavření smlouvy s vybraným uchazečem, vyhotovení písemné zprávy zadavatele,
  • administrativní práce na profilu zadavatele a Věstníku veřejných zakázek.

zábory veřejného prostranství

  • chodníky, komunikace, parkoviště - Ing. Pfafflová Lenka
  • plochy veřejné zeleně - Ing. Javůrková Barbora
  • ostatní plochy (pro kolotoče, cirkusy) - Ing. Manica Lenka.