Menu
jirkov

Cykloturistika

Horská Trasa

Délka: 10,7 km - zpřístupnění náhorní planiny Krušných hor a dále je možné pokračovat: 2 km Červená jáma

• 4 km Jezeří                                                               Cyklisti v lese
  • 12 km Horní Jiřetín
  • 4 km vysílač Jedlová hora
  • 13 km Lesná
  • 2,5 km Rudolice v Čechách
  • 13 km Brandov
  • a další místa dle místního značení Svahová, Pyšná a Hora sv. Kateřiny a Brandov s hraničními přechody do Německa

Výchozí místo: autokemp s koupalištěm Červený Hrádek (městská část Jirkova), možnost stanování nebo ubytování v chatkách.

Převýšení: z 310 m n.m. (autokemp) na 890 m n.m. (zpřístupnění náhorní planiny).

Odpočinková místa: 3,2 km koupaliště ve Vysoké Peci s občerstvením, 12,7 km Lesná - nejbližší občerstvení po výjezdu na náhorní planinu, možnost ubytování.

Povrch komunikací: vhodný i pro trekkingová kola.

Čas: 1,5 hodiny i déle.

Příroda v Krušných horáchPopis: Trasa byla zvolena tak, aby se vyhnula silničnímu provozu. Na horskou trasu je možné se napojit v kterémkoliv místě umělého vodního toku Podkrušnohorského přivaděče, který protéká Jirkovem po úpatí Krušných hor. Z autokempu se napojíte, když vyjedete bránou u golfového hřiště a dáte se doleva. Pojedete po hrázi tohoto toku (nezpevněná cesta) a směrem po proudu dojedete do Vysoké Pece. Před Vysokou Pecí končí sjízdná hráz a musíte sjet z cesty u přivaděče do obce. Další cesta je již s asfaltovým povrchem. Ve Vysoké Peci se dáte na křižovatce spodní cestou doleva směrem ke koupališti (po pravé straně cesty je vysoký tovární komín). Tato část trasy je vhodná i pro děti. Po občerstvení na koupališti pokračujte v cestě, až přijedete po krátkém strmějším stoupáním na rozcestí v tvaru "T", dejte se doleva směrem k myslivně. Zde se cesta stáčí doprava, až přijedete na křižovatku čtyř cest, dáte se doleva a stoupáte krásným údolím po asfaltové cestě v délce 6 km, až dojedete k rozcestí v tvaru "T". Zde doporučujeme odbočit doleva na Lesnou, kde se můžete občerstvit pro další pokračování v jízdě po náhorní planině Krušných hor dle turistických ukazatelů.

Zámek Jezeří (nevhodné pro děti)

(Zámek je otevřen v dubnu až říjnu mimo pondělí a úterý od 9.00 do 16.00 hodin, v květnu až září mimo pondělí od 9.00 do 16.00 hodin.)

Délka: 8,5 km - dále je možné po značených cestách pokračovat směrem na: 9 km Rudolice - přístupnější tzv Horskou cestou - viz 1)

• 19 km Brandov 4 km - přístupnější tzv Horskou cestou - viz 1)Zámek Jezeří
  • 5,5 km Horní Jiřetín
  • 10,5 Hora sv Kateřiny s možností přechodu do SRN

Výchozí místo: autokemp s koupalištěm Červený Hrádek, možnost stanování nebo ubytování v chatkách (html: viz 1)).

Převýšení: z 310 m n.m. (autokemp) na 425 m n.m.

Odpočinková místa: 3,2 km koupaliště ve Vysoké Peci s občerstvením, 8,5 km občerstvení na zámku.

Povrch komunikací: Nevhodný pro trekkingová kola - 0,6 km asfaltový povrch, 1,6 km nezpevněná hráz, 3,5 km asfaltový povrch, 2,2 km kamenitá lesní cesta, 0,6 km asfaltový povrch.

Čas: 1 hodina a déle.

Popis: Trasa byla zvolFlóra v Krušných horáchena tak, aby se vyhnula silničnímu provozu. Na trasu je možné se napojit v kterémkoliv místě umělého vodního toku Podkrušnohorského přivaděče, který protéká Jirkovem po úpatí Krušných hor. Z autokempu se napojíte, když vyjedete bránou u golfového hřiště a dáte se doleva. Pojedete po hrázi tohoto toku (nezpevněná cesta) a směrem po proudu dojedete do Vysoké Pece. Před Vysokou Pecí končí sjízdná hráz a musíte sjet z cesty u přivaděče do obce. Ve Vysoké Peci se dáte na křižovatce doprava (v případě zastávky je možné uhnout spodní cestou doleva směrem ke koupališti). Za samoobsluhou po levé straně je křižovatka v tvaru "V", kde se dáte doleva. Potom následují dvě křižovatky za sebou a na každé zatočíte doleva až se dostanete na širokou vozovku (bývalá rychlostní komunikace, která byla v důsledku těžební činnosti přerušena). Po ní pojedete cca 2,2 km a čtvrtou odbočkou se dáte doleva a po asfaltové cestě vyjedete na rozcestí, na kterém uhnete doprava po žluté turistické značce. Cesta vede lesem a je zde výhled na zdevastovanou krajinu povrchovou těžbou uhlí. Při výjezdu z lesní cesty je již vidět Jezeří.

Kamencové jezero, Podkrušnohorský zoopark, Bezručovo údolí (vše vhodné pro děti)

Délka: 7,4 km Kamencové jezero                              Děti na kole

• 7,1 km Podkrušnohorský zoopark
  • 16,5 km Bezručovo údolí (Druhý mlýn)
  • další směry dle turistického značení u Prvního a Třetího mlýna - přehrada Kamenička, Křimov, Hora sv. Šebestiána, Kalek, Načetín

Převýšení: z 310 m n.m. (autokemp) na 350 m n.m.

Odpočinková místa: 3,3 km restaurace Bremen v Jirkově, 8,3 km pension Sport, 8,9 km restaurace Zlatý kaštan, 16 km První mlýn, 16,5 km Druhý mlýn

Povrch komunikací: Vhodný i pro trekkingová kola - 0,6 km asfaltový povrch, 2,6 km nezpevněná hráz, dále asfaltový povrch.

Čas: 1,5 hodiny a déle.

Popis: Trasa byla zvolena tak, aby se vyhnula silničnímu provozu. Na trasu je možné se napojit v kterémkoliv místě umělého vodního toku Podkrušnohorského přivaděče, který protéká Jirkovem po úpatí Krušných hor. Z autokempu se napojíte, když vyjedete bránou u golfového hřiště a dáte se doleva. Pojedete po hrázi tohoto toku (nezpevněná cesta) a směrem proti proudu dojedete po 2,5 km do míst, kde vlevo uvidíte rybník a vpravo lávku přes přivaděč. Zde odbočíte vlevo cestou a budete projíždět kolem zábradlí, které zde bylo instalováno kvVodní nádrž Kameničkaůli křížení této cesty se silnicí. Přejedete toto křížení a pojedete cestou pod hrází rybníka. Před mostem přes říčku je možné odbočit vlevo a občerstvit se v restauraci Bremen. Potom budete pokračovat v cestě přes výše zmíněný most až přijedete na křižovatku, kterou projedete rovně ve tvaru "S", až dojedete k nákupnímu středisku "NORMA". Zde se dáte doprava přes parkoviště a u trolejbusové zastávky přejedete na druhou stranu místní silnice. U zastávky je nájezd na chodník, ale vy se dáte vyšlapanou cestou přes nezastavěný pozemek směrem k další trolejbusové zastávce. Před touto zastávkou vjeďte do podchodu, který projedete a dáte se doleva. Po levé straně budete mít točnu trolejbusu a pojedete cca 400m přes parkoviště u sídliště a zde odbočíte doleva do podchodu souběžné, čtyřproudé komunikace. Za podchodem najedete na cyklistickou stezku, z které odbočíte asi po 3,5 km vlevo přes železniční přejezd na Kamencové jezero. Vedle tohoto jezera se nachází vodní nádrž, kde je možnost vyzkoušet vodní lyžování. Když budete pokračovat cyklistickou stezkou dostanete se ke vstupu do Podkrušnohorského zooparku. Můžete však pokračovat v cestě a před železničním přejezdem přes parkoviště u zooparku navážete na cyklistickou stezku. Na konci této stezky, před přejezdem místní komunikace je možné odbočit vlevo a cca 100 m se zde nachází pension Sport. Když přejedete rovně místní komunikaci přijedete na konci ulice k řadovým garážím. Před těmito garážemi je vyšlapaná cesta směrem doprava přes široký pruh zeleně. Dostanete se do ulice, kde na rohu se nachází restaurace Zlatý kaštan. Pokud Váš cíl je Bezručovo údolí nezajíždějte na hlavní silnici a projeďte křižovatku rovně. Po dalších cca 150 m je křižovatka, kde musíte dát opět přednost, ale přestože proti Vám bude označena slepá ulice, projeďte ji a na konci ulice se napojíte vpravo na cyklistickou stezku, po které se dostanete do Bezručova údolí, kde se můžete po dlouhé cestě občerstvit na Prvním nebo Druhém mlýně.

Cyklistické trasy v okolí Jirkova naleznete také na stránkách: