Jirkov - Zjednodušená verze stránek nejen pro seniory

Nastavení velikosti písma
+

Povinné informace

Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Město Jirkov

Město Jirkov vzniklo podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Telefon: 474 616 411
Fax: 474 616 421
E-mail: podatelna@jirkov.cz
WWW: www.jirkov.cz/
ID Datové schránky: 9zcbsra
  • 4.1. Kontaktní poštovní adresa

    nám. Dr. E. Beneše 1
    431 11 Jirkov
  • 4.2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

    nám. Dr. E. Beneše 1
    431 11 Jirkov
  • 4.3. Úřední hodiny

    pondělí8:00 - 11:0012:00 - 17:00
    středa8:00 - 11:0012:00 - 17:00
  • 4.4. Telefonní čísla

  • 4.5. Čísla faxu

  • 4.6. Adresa internetové stránky

  • 4.7. Adresa e-podatelny

  • 4.8. Další elektronické adresy

19-2226441/0100 (Komerční banka, a.s.)
00261904
CZ00261904

Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají

  • ústně – v kanceláři úřadu
  • písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
    Městský úřad Jirkov
    nám. Dr. E. Beneše 1
    43111 Jirkov
  • e-mailem: podatelna@jirkov.cz
  • elektronickým podáním: podatelna@jirkov.cz
  • telefonicky na tel. čísle: 474 616 411

Nepovinný formulář žádosti o informace

úřední hodiny

pondělí 8:00 - 11:00 12:00 - 17:00
středa 8:00 - 11:00 12:00 - 17:00

 

Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů

 

Lhůty

  • Odkaz na zveřejněnou informaci (§ 6 odst. l) - 7 dnů
  • Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace (§ 14 odst. 3, písm. a) - 7 dnů
  • Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu (§ 14 odst.3, písm. b) - 3 dny
  • Poskytnutí informace žadateli (§ 14 odst. 3, písm. c) - 15 dnů
  • Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů (§ 14 odst. 5) - 10 dnů
  • Rozhodnutí o odvolání (§ 16 odst. 3) - 15 dnů
  • Upřesnění žádosti o informaci žadatele (§ 14 odst. 3, písm. a) - 30 dnů
  • Lhůta pro odvolání, jestliže povinný orgán ve lhůtě neposkytl informaci či nevydal rozhodnutí o nevyhovění (§ 15 odst. 4) - 15 dnů
  • Odvolání proti rozhodnutí a odmítnutí žádosti (§ 16 odst. 1) - 15 dnů

Termíny

  • Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2)-od 1.1.2001
  • Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002

Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

Kdo může o informaci požádat

  • o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá

Kdo informaci poskytne

  • kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)

Kdy informaci neposkytne

  • je-li požadovaná informace označena za utajovanou skutečnost
  • jde-li informace vypovídající o osobnosti a soukromí fyzické osoby (národnost, rasový původ, náboženské zaměření, členství v politických stranách a hnutí, o její trestné činnosti, zdraví, majetkových poměrech atd.)
  • pokud je požadovaná informace označena za obchodní tajemství
  • jde-li o informace o probíhajícím trestním řízení
  • pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům toho, kdo je o informaci požádán

Jak se o informaci žádá

  • ústně, tj. osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení
  • písemně, není-li např. na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo není-li informace z pohledu žadatele dostatečná

Co musí písemná žádost obsahovat

  • musí z ní být zřejmé, komu je žádost určena, o jakou informaci se žádá a kdo ji činí
  • neobsahuje-li žádost uvedené údaje, nebude vyřízena (žádost se odloží)

Jaký bude postup povinného orgánu

  • je-li žádost nesrozumitelná, vyzve žadatele o její upřesnění. Nebude-li upřesněna do 30 dnů, rozhodne o odmítnutí žádosti
  • pokud informace nespadá do jeho působnosti, žádost odloží a toto sdělí žadateli do tří dnů - pokud žádost splňuje všechny náležitosti, poskytne požadovanou informaci nejpozději do 30 dnů ( od 1. 1. 2001 do 15 dnů)

Co když orgán žádosti nevyhoví

  • pokud povinný orgán, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
  • jestliže bude povinný orgán nečinný (nepodá požadovanou informaci, ani nevydá rozhodnutí) má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým informaci odepřel
  • proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení

Komu se odvolání posílá

  • odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo takové rozhodnutí měl vydal

Kdo o odvolání rozhodne

  • o odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal. Jde-li o rozhodnutí obecního úřadu ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje o odvolání obecní rada (kde není rada rozhoduje zastupitelstvo obce)
  • ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
  • proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

Co když orgán žádosti nevyhoví

  • pokud povinný orgán, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
  • jestliže bude povinný orgán nečinný (nepodá požadovanou informaci, ani nevydá rozhodnutí) má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým informaci odepřel
  • proti rozhodnutí lze  podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení nebo marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti v uvedeném případě  v § 15 odst. 4. 

Komu se odvolání posílá

  • odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí nebo takové rozhodnutí měl vydat

Kdo o odvolání rozhodne

  • o odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat
  • ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal nebo měl vydat. Jestliže v uvedené lhůtě o odvolání se nerozhodlo, má se za to, že bylo vydáno rozhodnutí, kterým odvolání bylo zamítnuto a napadené rozhodnutí potvzeno. Za den doručení tohoto rozhodnutí se považuje den následující po uplynutí lhůty pro vyřízení odvolání.
  • proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.
  • 14.1. Nejdůležitější používané předpisy

    Přehled nejdůležitějších předpisů.
    Zákony jsou platné ve znění pozdějších předpisů a všech jejich prováděcích vyhlášek.

    Stejnopisy Sbírky zákonů na portálu veřejné správy:
    http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/

     

    499/2004 o archivnictví a spisové službě, ve znění pozdějších předpisů a zákon
    128/2000 o obcích
    500/2004 správní řád
    106/1999 o svobodném přístupu k informacím
    442/2006 vyhláška, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu
    101/2000 o ochraně osobních údajů
    262/2006 zákoník práce
    312/2002 o úřednících územních samosprávných celků
    89/2012 občanský zákoník
    111/2009 o základních registrech
    300/2008 o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů
    297/2016 o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce
    365/2000 o informačních systémech veřejné správy
    194/2009 vyhláška o stanovení podrobností užívání a provozování informačního systému datových schránek
    84/1990 o právu shromažďovacím
    108/2006 o sociálních službách
    359/1999 o sociálně právní ochraně dětí
    114/1992 o ochraně přírody a krajiny
    17/1992 o životním prostředí
    185/2001 o odpadech
    254/2001 vodní zákon
    201/2012 o ochraně ovzduší
    334/1992 o ochraně zemědělského půdního fondu
    183/2006 stavební zákon
    134/2016 o zadávání veřejných zakázek
    13/1997 o pozemních komunikacích
    361/2000 o silničním provozu
    172/1991 o přechodu některých věcí z majetku ČR do vlastnictví obcí
    280/2009 daňový řád
    235/2004 o dani z přidané hodnoty
    186/2016 o hazardních hrách
    250/2000 o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
    243/2000 o rozpočtovém určení daní
    565/1990 o místních poplatcích
    634/2004 o správních poplatcích
    586/1992 o daních z příjmu
    340/2013 zákonné opatření Senátu o dani z nabytí nemovitých věcí
    338/1992 o dani z nemovitých věcí
    563/1991 o účetnictví
    589/1992 o pojistném na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti
    592/1992 o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění
    567/2006 o minimální mzdě
    561/2004 školský zákon
    563/2004 o pedagogických pracovnících
    107/2005 o školním stravování
    108/2005 o školských výchovných, ubytovacích a účelových zařízeních
    48/2005 o základním vzdělávání a plnění povinné školní docházky
    14/2005 o předškolním vzdělávání
    16/2005 o organizaci školního roku
    54/2005 o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích
    71/2005 o základním uměleckém vzdělávání
    72/2005 poradenské služby ve školách a školských poradenských zařízeních
    73/2005 vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami
    364/2005 o dokumentaci škol a školských zařízení
    15/2005 náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a hodnocení školy
    74/2005 o zájmovém vzdělávání
    106/2001 o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti
    250/2016 o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich
    320/2001 o finanční kontrole ve veřejné správě
    416/2004 vyhláška k zákonu o finanční kontrole
    553/1991 o obecní policii
    289/1995 o lesích
    166/1999 o veterinární péči
    246/1992 na ochranu zvířat proti týrání
    239/2000 o IZS
    240/2000 krizový zákon
    241/2000 o hospodářských opatřeních pro krizové stavy
    247/1995 o volbách do Parlamentu ČR
    491/2001 o volbách do zastupitelstev obcí
    130/2000 o volbách do zastupitelstev krajů
    275/2012 o volbě prezidenta republiky
    133/2000 o evidenci obyvatel a rodných číslech
    326/1999 o pobytu cizinců na území ČR
    328/1999 o občanských průkazech
    301/2000 o matrikách, jménu a příjmení
    207/2001 prováděcí vyhláška k zákonu o matrikách, jménu a příjmení
    91/2012 o mezinárodním právu soukromém
    325/1999 o azylu
    186/2013 o státním občanství ČR
    21/2006 o ověřování
    36/2006 vyhláška o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování podpisu
    85/1990 o právu petičním
  • 14.2. Vydané právní předpisy

    Město Jirkov vydává pouze právní akty, které nemají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
    Vyhlášky a nařízení

    Zásady a směrnice

  • 15.1. Sazebník úhrad za poskytování informací

    Městský úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.

     

     

    I. Náklady na pořízení kopií


     

    1. za pořízení černobílé kopie či tisku na tiskárně ve formátu A4:

    • jednostranná ………………3 Kč
    • oboustranná ………………4 Kč


    2. za pořízení černobílé kopie či tisku na kopírce ve formátu A3:

    • jednostranná ………………4 Kč
    • oboustranná ………………8 Kč


    3. za pořízení barevné kopie či tisku na tiskárně ve formátu A4:

    • jednostranná ………………18 Kč
    • oboustranná ……………… 34 Kč


    4. za pořízení barevné kopie či tisku na kopírce ve formátu A3:

    • jednostranná ………………36 Kč
    • oboustranná ………………70 Kč


    5. za pořízení elektronické kopie (skenování):

    • jednostranná ……………… 2 Kč
    • oboustranná ……………… 4 Kč


    6. Za poskytnutí kopie nebo tisku v jiném formátu nebo barvě bude účtována skutečná cena za pořízení kopie u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou město za pořízení kopie nebo tisku bude u tohoto poskytovatele povinna uhradit.

    7. V případě informací obsažených v publikacích či tiskovinách vydávaných městem se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku.

     

    II. Náklady na opatření technických nosičů dat


     

    1. CD ……………………………….50,- Kč / ks
    2. DVD ……………………………. 50,- Kč / ks
    3. disketa ………………………….. 20,- Kč / ks
    4. jiný technický nosič dat ………… dle pořizovací ceny
    5. pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.

     

     

    III. Náklady na odeslání informací žadateli


     

    1. Náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle platného sazebníku České pošty, s.p.
    Náklady na balné účtovány nebudou.

    2. V případě osobního odběru požadovaných informací či v případě zaslání e-mailovou poštou či datovou schránkou nebude úhrada nákladů na odeslání informací žadateli uplatňována.

     


    IV. Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací


     

    1. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledávání informací se stanoví sazba úhrady za každou i započatou hodinu vyhledávání jedním pracovníkem ve výši 150,- Kč. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více pracovníky bude úhrada dána součtem částek připadajících na každého pracovníka.

    2. Za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací je považováno zejména hledání dokumentů pro podání informace v časovém limitu delším než 30 minut nebo vyhledání podkladů či dokumentů pro podání informace v centrální spisovně Městského úřadu v Jirkově.

    3. Vzniknou-li při mimořádně rozsáhlém vyhledávání informací jiné osobní náklady (např. náklady na jízdné apod.), budou tyto účtovány na základě individuální kalkulace.

     

    V. Ostatní ustanovení


     

    1. Celková výše úhrady je dána součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací.

    2. Z důvodů hodných zvláštního zřetele může starosta obce od úhrady nákladů zcela nebo zčásti upustit na základě žádosti žadatele.

    3. Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně Městského úřadu v Jirkově v úředních hodinách nebo převodem či složenkou na bankovní účet města: Komerční banka a.s., expozitura Jirkov, číslo účtu: 19-2226441/0100 (příjmový účet). Při platbě se musí uvést vždy variabilní symbol. Pokud není uveden, nelze platbu identifikovat. Variabilní symbol bude žadateli sdělen s informací o celkové výši úhrady nákladů.

  • 15.2. Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

    Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
  • 16.1. Vzory licenčních smluv

    Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • 16.2. Výhradní licence

    V současné době nejsou pro Město Jirkov poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Poskytnuté informace zveřejněné dle § 5/3 zákona č. 106/1999 Sb.

Rok 2018

poskytnuté informace v roce 2018

Rok 2017

žlogo pdfádost č. 17

přílohlogo pdfa k žádosti č. 17

žádost č. 16logo pdf

žádost č. 15logo pdf

žádost č. 14logo pdf

žádost č. 13logo pdf

žádlogo pdfost č. 12

žádoslogo pdft č. 11

logo pdfžádost č. 10

žádost č. 9logo pdf

žádost č. 8logo pdf

žádost č. 7logo pdf

žádost č. 6logo pdf

žádost č. 5logo pdf

žádost č. 4logo pdf

žádost č. 3logo pdf

žádost č. 2ogo pdf

žádost č. 1logo pdf

Rok 2016

Rok 2015

 

Rok 2014

 

Rok 2013

 

Rok 2012

 

Rok 2011

 

Rok 2010

 

Rok 2009

 

Rok 2008

 

Rok 2007

 

Rok 2006