Adresa: Městský úřad Jirkov nám. Dr. E. Beneše 1 431 11 Jirkov | Telefon: 474 616 411 |
Obsah
JEDNACÍ ŘÁD
JEDNACÍ ŘÁD
Rady města Jirkova
Rada města Jirkova (dále jen „rada“) se v souladu s ustanovením § 101 odst. 4)
zákona č. 128/2000 Sb., o obcích ve znění pozdějších změn a doplňků (dále jen „zákon“) usnesla vydat tento jednací řád rady města.
Čl. I
Jednací řád rady upravuje podrobnosti o jejím jednání, tj. zejména upravuje přípravu, svolávání, průběh jednání, přijímání usnesení a kontrolu jejich plnění.
Čl. II
Příprava jednání rady
1. Rada zasedá podle jím schváleného plánu práce. Plán práce schvaluje rada a to na období minimálně 6ti měsíců.
2. Navržený program jednání rady je nejpozději týden před jeho konáním upřesňován
starostou případně místostarostou na základě návrhů tajemnice městského úřadu,
vedoucích odborů městského úřadu, případně vedoucích organizací jejichž zřizovatelem je město Jirkov (dále jen ,, vedoucí organizace“).
3. Podklady pro jednání rady připravují jednotlivé odbory městského úřadu, případně
vedoucí organizace. Za přípravu podkladů zodpovídá tajemnice městského úřadu.
Čl. III
Svolávání zasedání rady
1. Jednání rady svolává starosta (v jeho nepřítomnosti místostarosta) nejméně 5 dní před jeho konáním. Jednání se svolává pozvánkou, která je zaslána elektronicky a musí obsahovat datum, místo, čas a program jednání. Současně s pozvánkou obdrží členové rady i potřebné podkladové materiály rovněž v elektronické podobě.
2. Podkladové materiály musí být zpracovány tak, aby umožnily členům rady komplexně
posoudit projednávanou problematiku a přijmout účinná opatření. Součástí podkladového
materiálu musí být i návrh na usnesení.
3. Je-li to s ohledem na vzniklou situaci nezbytné nebo požádá-li o to alespoň jedna třetina členů rady svolá starosta (příp. místostarosta) mimořádné zasedání rady. Na přípravu a svolávání mimořádné rady platí ustanovení Čl.II a Čl.III obdobně.
Čl. IV
Jednání rady
1. Jednání rady jsou neveřejná. Rada však může k jednotlivě projednávaným bodům přizvat dalšího člena zastupitelstva města, případně i jiné osoby.
2. Členové rady jsou povinni zúčastnit se každého jednání. V opačném případě jsou povinni se předem omluvit starostovi (případně místostarostovi). V mimořádných případech (např. hospitalizace, neplánovaná služební cesta apod.) se neúčast omlouvá dodatečně.
3. Svoji účast na jednání rady stvrzují přítomní členové rady svým podpisem do prezenční
listiny, která tvoří přílohu pořizovaného zápisu z jednání rady.
4. Jednání rady se zúčastňuje i tajemnice městského úřadu a to s hlasem poradním.
5. Jednání rady řídí starosta, v jeho nepřítomnosti místostarosta, případně jiný člen rady (dále jen „předsedající“).
6. Jestliže při zahájení jednání není přítomna nadpoloviční většina členů rady, předsedající zasedání ukončí. Náhradní zasedání rady v tomto případě svolá předsedající tak, aby se konalo nejpozději do 10ti dnů. Svolá se postupem podle Čl.III bod 1.
7. Je-li v době zahájení jednání přítomna požadovaná nadpoloviční většina členů rady
předsedající jednání zahájí. Poté nechá schválit navržený program jednání. Program jednání je možno doplnit na návrh kteréhokoliv člena rady nebo tajemnice městského úřadu. Předsedající rovněž určí osobu pořizující zápis z jednání rady.
8. Pokud byly vzneseny námitky proti zápisu z minulého jednání rady, nechá o nich
předsedající rozhodnout radu před projednáváním jednotlivých bodů programu.
9. Stálými body programu jednání rady jsou:
a) kontrola plnění usnesení rady
b) činnost komisí
c) činnost městské policie
10. K projednání jednotlivých bodů programu jednání rady jsou zpravidla přizváni
předkladatelé zpráv.
11. Ke každému projednávanému bodu probíhá diskuse, kterou řídí předsedající. Do ní se
kromě členů rady může přihlásit i tajemnice městského úřadu. Po skončení diskuse je
přijímáno usnesení. Před vlastním hlasováním bude text navrženého usnesení
předsedajícím hlasitě přečten.
12. Pokud bude k projednávanému bodu předložen členem rady (případně tajemnicí
městského úřadu) nový návrh, hlasuje se nejprve o tomto návrhu.
13. Starosta je oprávněn pozastavit výkon usnesení rady má-li za to, že je nesprávné.
Věc pak předloží k rozhodnutí nejbližšímu zasedání zastupitelstva města.
14. Usnesení rady může být i zrušeno zastupitelstvem města pokud je v rozporu s právním
předpisem nebo usnesením zastupitelstva města.
15. Z průběhu jednání rady je pořizován zápis, který musí obsahovat:
a) počet přítomných členů rady
b) schválený program jednání
c) průběh diskuse včetně jmen diskutujících
d) průběh a výsledek hlasování
e) přijatá usnesení
f) dotazy, připomínky či podněty, pokud byly při jednání vzneseny
16. Za konečné vyhotovení zápisu odpovídá městský úřad. Ten rovněž zabezpečí jeho uložení
k nahlédnutí. Zápis musí být pořízen do 7 dnů od jejího konání a musí být uložen na odboru vnitřní správy a vztahů k veřejnosti a sekretariátu starosty.
17. Zápis z jednání rady podepisuje starosta spolu s místostarostou, případně jiným radním.
18. K platnému usnesení nebo rozhodnutí rady je třeba souhlasu nadpoloviční většiny všech
jejích členů.
Čl. V
Kontrola přijatých usnesení
1. Závěry a úkoly vyplývající z přijatých usnesení rady plní příslušné odborné útvary městského úřadu, tajemnice městského úřadu, případně vedoucí organizace.
O plnění úkolů informují výše uvedené subjekty, radu města v rámci projednávání pravidelného bodu jednání ,, kontrola plnění usnesení rady“.
2. Výkon kontrolní činnosti nad plněním usnesení rady provádí v rámci své pravomoci
kontrolní výbor zastupitelstva města Jirkova. O výsledcích své kontrolní činnosti
informuje výbor radu prostřednictvím písemných zpráv o výsledku kontroly.
Tento jednací řád schválila Rada města Jirkova na svém zasedání dne 22. 12. 2014.
Ke dni nabytí platnosti tohoto jednacího řádu končí platnost jednacího řádu rady města Jirkova schváleného usnesením rady ze dne 15. 11. 2006.
Ing. Radek Štejnar Dana Jurštaková
starosta města Jirkova místostarostka města Jirkova