Kalendář akcí

kalendář akcí

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

VEŘEJNÉ ZAKÁZKY

Přehled výběrových a zadávacích řízení vyhlášených městem Jirkov:

www.tenderarena.cz/jirkov


Výsledky veřejných zakázek malého rozsahu:

Město/praktické informace/výsledky

Dotace z rozpočtu města

Fond malých projektů

15 LET PARTNERSTVÍ MĚSTA JIRKOVA A BRAND-ERBISDORFU

ADVENTNÍ ČAS S NAŠIMI SOUSEDY 2016

logo

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 7
DNES: 302
TÝDEN: 4318
CELKEM: 1630646

Ochrana osobních údajů

JIRKOVANÉ SOBĚ

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

„Jsem optimistka, věřím na dobrou inspiraci“

Typ: ostatní
Do křesla ředitelky jirkovské kultury zanedlouho usedne projektová manažerka a personalistka, pětačtyřicetiletá Michaela Brožová. Bude řídit činnost Kulturního, vzdělávacího a informačního zařízení (KVIZ). Tato příspěvková organizace má na starosti informační centrum, historické sklepy, městskou věž, Jirkovské divadlo, knihovnu a zámek Červený Hrádek, kde je i vzdělávací středisko. KVIZ zastřešuje a koordinuje kulturní dění ve městě a pořádá také akce celoměstského a regionálního charakteru.

Pracujete v úplně odlišné sféře. Proč jste se přihlásila do výběrového řízení na šéfa KVIZu, který má blízko ke kultuře?
Z čistě profesního zájmu. Zaujala mě možnost změny zaměření a také různorodá skladba činností, které tato organizace zastřešuje. Tuhle pozici vnímám jako výzvu i kariérní posun zároveň. 

Jak blízko máte ke kultuře vy osobně?
Kulturu mám ráda - od knih, přes kino a divadlo až po akce pro veřejnost jako jsou koncertní festivaly nebo různé městské slavnosti. Nejraději navštěvuji divadelní představení a muzikály. V tomto směru upřednostňuji klasická nastudování. Na druhou stranu jsem se už několikrát přesvědčila, že zvláště mladí umělci dovedou překvapit netradičním přístupem. Ráda bych jim v rámci kulturních akcí v Jirkově dala trochu víc prostoru. Už se těším, že jako šéfka kultury budu mít informace o plánovaných akcích vždy z první ruky.

Výběrovou komisi jste při konkurzu přesvědčila svou koncepcí, představte nám ji…
K základním bodům patří zkvalitnění kooperace a společného fungování subjektů v zájmové oblasti (např. ZUŠ, Mostecké divadlo, amatérské kroužky a kapely apod.). Pokusím se o efektivní spolupráci na úrovni Jirkov - Chomutov i okolí (např. sladit plán větších akcí). Budu usilovat o digitalizaci a zkvalitnění dálkového přístupu k informacím (získávání informací, rezervace on-line, otevřená komunikace), zlepšení a sjednocení propagace, a to nejen na místní úrovni. V rámci přípravy konečné verze koncepce chci aktivně spolupracovat se zřizovatelem a reflektovat tak na jeho představy o fungování organizace jako celku. Ke spolupráci, respektive k jakési burze nápadů bych ráda přizvala i zastupitele města v rámci celého politického spektra, protože oni jsou ti, kteří zastupují obyvatele. Podle mě by žádná koncepce neměla být dogmatem, ale spíše živým dokumentem, který lze v případě potřeby doplnit či měnit. Jasný by měl být základní směr fungování organizace - tedy efektivní, pokud možno hospodárný, ale hlavně pro všechny.

Už máte představu, jak a kde využijete své zkušenosti z oblasti zajišťování dotací?
Ráda bych oživila fungování na přeshraniční úrovni. Určitou možnost skýtá také užší spolupráce s Ústeckým krajem. Aktuálně totiž spolupracuji s odborem strategie, přípravy a realizace projektů v rámci projektu Systémové řešení - motivace a vzdělávání pedagogů - IKAP A. Proto vím, že už teď kolegové intenzivně pracují na mnoha zajímavých věcech pro příští období. Pokud tedy bude příznivá situace, domnívám se, že do budoucna se prostor pro spolupráci a využití dotačních programů jistě najde.

Prohlašujete, že byste také chtěla zlepšit propagaci. Je podle vás nedostatečná?
Spíše se často setkávám s tím, že většina lidí zná zámek Červený Hrádek a už nic dalšího. Sama jsem si ověřila, že pokud nevíte, co přesně hledáte, tak se informací nedoberete. Zaměřila bych se tedy spíše na sjednocení propagace jako takové a její zintenzivnění. Nejen v rámci místní úrovně, ale i směrem za hranice našeho regionu. Vím, že účinná reklama stojí peníze, ale věřím, že je buď dokážeme získat
z vlastních zdrojů, nebo nalezneme dobrý kompromis a budeme moci proces jednotné propagace co nejdříve zahájit. 

Jste Jirkovanka. Býval zámek Červený Hrádek, jemuž teď budete ´velet´, častým cílem vašich výletů a návštěv?
Červený Hrádek je pro mě srdcovka a v určité době jsem tam trávila dost času. Pamatuji také dobu, kdy fungovala oranžerie. Člověk tam mohl přijít v podstatě v kteroukoliv dobu a vždycky tam našel někoho, s kým si mohl sednout, dát si skleničku vína a trochu si vydechnout. Prostě tam bylo tak nějak dobře… A vůbec to nesouviselo s tím, jestli se zrovna konala nějaká akce pro veřejnost a vše bylo nachystané.

Jak byste se charakterizovala?
Považuji se za optimistického realistu. V lidech se snažím vidět to lepší, i když už nejsem tak naivní, abych věřila, že to se mnou každý myslí dobře. Vyznávám tradiční hodnoty jako jsou slušnost, respekt, tolerance, ochota a vstřícnost. Snažím se oddělit soukromí od práce. Absolutně neholduji sociálním sítím. Mám ráda lidi, zajímají mě, naslouchám jim a nechávám se inspirovat. Doposud jsem měla štěstí, že i lidé na mě většinou dobře reagovali a slýchávám, že na ně působím pozitivně a uklidňujícím dojmem. Doufám, že mi to vydrží i v nové funkci a že té dobré inspirace se ke mně dostane co nejvíce.                                                                                                                               


Vytvořeno: 13. 5. 2019
Poslední aktualizace: 13. 5. 2019 00:00
Autor: Ilona Doksanská