Městský úřad Jirkov
nám. Dr. E. Beneše 1
431 11 Jirkov
Telefon: 474 616 411
E-mail: podatelna@jirkov.cz
Datová schránka: 9zcbsra
IČO: 00261904
Otevřeno pro veřejnost:
PO a ST 8:00-17:00 h.
ÚT, ČT, PÁ 8:00-13:00 h.
Tři projekty na uskutečnění pobytů s dětmi základních škol letos předkládali ministerstvu vnitra preventisté městské policie Jaroslava Sekáčová a Martin Vršan. Hodnotící komise resortu vnitra se však usnesla, že vzhledem k mimořádným opatřením a nejisté prognóze v souvislosti s nákazou Covid 19 a tyto projekty nepodpoří.
Když se situace zlepšila a došlo k rozvolnění, ředitel strážníků rozhodl tyto projekty podpořit z rozpočtu městské policie, který je určen pro prevenci kriminality. Díky tomu se mohl uskutečnit už první pobyt žáků v období od 7. do 9. září v horském hotelu Svahová. Účastnili se ho žáci sedmé třídy z 3. ZŠ.
Pobyt byl zaměřen na odstranění či eliminování násilného, agresivního chování a šikanou mezi žáky. Preventisté MěP Jirkov ve spolupráci se ZŠ vycházejí přímo ze zjištěných potřeb žáků a problémů, které se v jednotlivých třídách vyskytují.
Program opět zahájil Sbor dobrovolných hasičů Jirkov, který byl letos doplněn i jedním hasičem ze Záchranné služby Správy železniční dopravní cesty z Chomutova, který dětem předvedl ukázku speciální hasičské techniky „drážních hasičů“. Děti si mohly vyzkoušet obleky, které hasiči používají při zásahu nebo speciální obleky, které používají při požárech. Na místě si jeden z žáků vyzkoušel oblek, který hasiči používají k zásahům a paní učitelka si vyzkoušela speciální oblek, který hasiči používají při požárech, kde je vysoká teplota.
Pro děti byla dále připravena beseda s psychologem, který se zaměřil na danou problematiku, Žáci mohli diskutovat o problémech násilí, agrese a šikany ve škole, a také byli informováni o následcích z takového chování a jednání.
Během třídenního pobytu byla pro žáky připravena spousta vědomostních, pohybových, psychologických a společenských her, kde společně spolupracovali a vzájemně se doplňovali. Hry byly zaměřeny na eliminování agresivního chování mezi žáky a byla důležitá týmová spolupráce. A to jak práce v jednotlivcích, tak ve skupinách, která se velmi osvědčila. Před ukončením pobytů bylo vyhodnocení, kde žáci sdělovali své pocity, zážitky, dostávali odměny a upomínkové předměty.