Sledujte nás

   logo facebook logo instagram  logo youtube

Mobilní rozhlas

mobilní rozhlas

Zveme Vás:

5. 8. - Ani za milion

plakát Ani za milion... a další akce:

Kalendář akcí

kalendář akcí

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

VEŘEJNÉ ZAKÁZKY

Přehled výběrových a zadávacích řízení vyhlášených městem Jirkov:

www.tenderarena.cz/jirkov


Výsledky veřejných zakázek malého rozsahu:

Město/praktické informace/výsledky

Dotace poskytované městem Jirkov

Dotační programy jsou vyhlašovány vždy aktuálně na každý rok:

DOTAČNÍ PROGRAMY 2021

Transparentní účty

Sbírkové účty jsou vedeny jako transparentní účty. V  případě přispění finančních prostředků na tento účel je zobrazeno jméno přispěvatele, číslo jeho účtu a zaslaná finanční částka.

Zasláním prostředků na sbírkový účet vyjadřujete svůj souhlas se zveřejněním Vašeho jména a dalších údajů, včetně výše zaslané finanční částky:


Městský ústav sociálních služeb Jirkov, příspěvková organizace

informace ke sbírce


Ochrana osobních údajů

Fond malých projektů

15 LET PARTNERSTVÍ MĚSTA JIRKOVA A BRAND-ERBISDORFU

ADVENTNÍ ČAS S NAŠIMI SOUSEDY 2016

logo

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 10
DNES: 1079
TÝDEN: 2314
CELKEM: 2289391

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Městský úřad zpřístupnil novou službu nejen pro osoby se sluchovým postižením

Typ: ostatní
online přepis logoMěstský úřad Jirkov spustil 12. prosince 2020 službu, která usnadní telefonickou komunikaci osobám s postižením sluchu, nedoslýchavým, seniorům a případně cizincům, kteří preferují psanou formu projevu. Tato služba je občanům poskytována zcela zdarma.

 

Městský úřad se rozhodl rozšířit své služby pro občany s poruchami sluchu. Zavedl proto službu online doslovného přepisu ke své infolince 474 616 411, která je provozována po celou dobu, kdy je úřad otevřen pro veřejnost (PO,ST 8-17 a ÚT, ČT, PÁ 8-13).

Služba umožňuje osobám se sluchovým postižením plnohodnotně telefonovat, neboť odstraňuje komunikační bariéru mezi volajícími. Možnost využívat telefonickou komunikaci činí tyto osoby samostatnějšími a rovnoprávnými v přístupu k informacím, produktům a službám různých institucí všech sektorů. Službu vyvinul a provozuje sociální podnik Transkript online, s.r.o.,

"Osoby se sluchovým postižením nechtějí používat nějakou redukovanou, zjednodušenou řeč. Chtějí skutečně vidět doslovně, co jim druhá strana hovoru říká. Velmi početnou skupinou, která efektivně využije tuto službu, jsou také senioři, kteří mnohdy mívají věkem získanou nedoslýchavost a tuto službu využijí také cizinci, kteří mají částečnou znalost češtiny," uvedl Ing. Zdeněk Bumbálek, zakladatel společnosti Transkript Online s.r.o. 

Nejprve si klient na webových stránkách města www.jirkov.cz vyhledá odkaz infolinky s online přepisem. Ten je umístěn v pravém horním rohu titulní stránky, případně pod kontaktními údaji úřadu mestsky-urad/zakladni-informace/. Poté je přesměrován na stránku, kde se mu ukáže pokyn pro zadání svého telefonního čísla, ze kterého bude volat, a následně postupuje dle uvedených instrukcí. 

Na této webové stránce se mu v textové formě představí přepisovatel a informuje ho, aby vyčkal na pokyn, kdy může začít hovořit. Současně upozorní operátora linky, že mu volá klient se sluchovým postižením. Poté už hovor probíhá standardně, vše, co zaměstnanec úřadu říká se zobrazuje doslovně přepsané v okně přepisu.

Ukázku, jak služba funguje v praxi, je možné vidět na tomto odkazu: https://youtu.be/vgexE5nPFXU    


Vytvořeno: 18. 12. 2020
Poslední aktualizace: 18. 12. 2020 07:25
Autor: Ilona Doksanská