Datum a čas

Dnes je pátek, 9. 12. 2016, 14:34:27

Kalendář akcí

Kontaktujte nás

Našli jste na stránkách chybu nebo Vám tu něco chybí?
Napište nám to, prosím.

Fakta a fámy

Fámy a fakta

Jirkov - dobrý zadavatel 2014

Překladač

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 10
DNES: 719
TÝDEN: 5152
CELKEM: 554313

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Povinně zveřejňované informace


Struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup je dána Vyhláškou MI č. 442/2006 Sb. (bod 1-17)

  • dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (bod 1-17, 19, 20);
  • dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (bod 18);
  • 1. Název
    Město Jirkov
  • 2. Důvod a způsob založení

    Město Jirkov vzniklo podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů dnem voleb do obecního zastupitelstva v roce 1990.
    Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

  • 3. Organizační struktura
  • 4. Kontaktní spojení
    nám. Dr. E. Beneše 1
    43111 Jirkov
    Telefon: 474 616 411
    Fax: 474 616 421
    E-mail: podatelna@jirkov.cz
    WWW: www.jirkov.cz/
    ID Datové schránky: 9zcbsra
    • 4.1. Kontaktní poštovní adresa
      nám. Dr. E. Beneše 1
      43111 Jirkov
    • 4.2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
      nám. Dr. E. Beneše 1
      43111 Jirkov
    • 4.3. Úřední hodiny
      pondělí8:00 - 11:0012:00 - 17:00
      středa8:00 - 11:0012:00 - 17:00
    • 4.4. Telefonní čísla
      474 616 411
    • 4.5. Čísla faxu
      474 616 421
    • 4.6. Adresa internetové stránky
      www.jirkov.cz/
    • 4.7. Adresa e-podatelny
    • 4.8. Další elektronické adresy
      podatelna@jirkov.cz
    • 4.9. ID datové schránky
  • 5. Bankovní spojení
    19-2226441/0100 (Komerční banka, a.s.)
  • 6.
    00261904
  • 7. DIČ
    CZ00261904
  • 8. Dokumenty
  • 9. Žádosti o informace

    Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají

    • ústně – v kanceláři úřadu
    • písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
      Městský úřad Jirkov
      nám. Dr. E. Beneše 1
      43111 Jirkov
    • e-mailem: podatelna@jirkov.cz
    • elektronickým podáním: podatelna@jirkov.cz
    • telefonicky na tel. čísle: 474 616 411

    Nepovinný formulář žádosti o informace

    úřední hodiny

    pondělí 8:00 - 11:00 12:00 - 17:00
    středa 8:00 - 11:00 12:00 - 17:00

     

    Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů

     

    Lhůty

    • Odkaz na zveřejněnou informaci (§ 6 odst. l) - 7 dnů
    • Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace (§ 14 odst. 3, písm. a) - 7 dnů
    • Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu (§ 14 odst.3, písm. b) - 3 dny
    • Poskytnutí informace žadateli (§ 14 odst. 3, písm. c) - 15 dnů
    • Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů (§ 14 odst. 5) - 10 dnů
    • Rozhodnutí o odvolání (§ 16 odst. 3) - 15 dnů
    • Upřesnění žádosti o informaci žadatele (§ 14 odst. 3, písm. a) - 30 dnů
    • Lhůta pro odvolání, jestliže povinný orgán ve lhůtě neposkytl informaci či nevydal rozhodnutí o nevyhovění (§ 15 odst. 4) - 15 dnů
    • Odvolání proti rozhodnutí a odmítnutí žádosti (§ 16 odst. 1) - 15 dnů

    Termíny

    • Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2)-od 1.1.2001
    • Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002

    Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

    Kdo může o informaci požádat

    • o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá

    Kdo informaci poskytne

    • kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)

    Kdy informaci neposkytne

    • je-li požadovaná informace označena za utajovanou skutečnost
    • jde-li informace vypovídající o osobnosti a soukromí fyzické osoby (národnost, rasový původ, náboženské zaměření, členství v politických stranách a hnutí, o její trestné činnosti, zdraví, majetkových poměrech atd.)
    • pokud je požadovaná informace označena za obchodní tajemství
    • jde-li o informace o probíhajícím trestním řízení
    • pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům toho, kdo je o informaci požádán

    Jak se o informaci žádá

    • ústně, tj. osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení
    • písemně, není-li např. na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo není-li informace z pohledu žadatele dostatečná

    Co musí písemná žádost obsahovat

    • musí z ní být zřejmé, komu je žádost určena, o jakou informaci se žádá a kdo ji činí
    • neobsahuje-li žádost uvedené údaje, nebude vyřízena (žádost se odloží)

    Jaký bude postup povinného orgánu

    • je-li žádost nesrozumitelná, vyzve žadatele o její upřesnění. Nebude-li upřesněna do 30 dnů, rozhodne o odmítnutí žádosti
    • pokud informace nespadá do jeho působnosti, žádost odloží a toto sdělí žadateli do tří dnů - pokud žádost splňuje všechny náležitosti, poskytne požadovanou informaci nejpozději do 30 dnů ( od 1. 1. 2001 do 15 dnů)

    Co když orgán žádosti nevyhoví

    • pokud povinný orgán, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
    • jestliže bude povinný orgán nečinný (nepodá požadovanou informaci, ani nevydá rozhodnutí) má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým informaci odepřel
    • proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení

    Komu se odvolání posílá

    • odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo takové rozhodnutí měl vydal

    Kdo o odvolání rozhodne

    • o odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal. Jde-li o rozhodnutí obecního úřadu ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje o odvolání obecní rada (kde není rada rozhoduje zastupitelstvo obce)
    • ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
    • proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
  • 10. Příjem žádostí a dalších podání
    Podatelna
  • 11. Opravné prostředky

    Co když orgán žádosti nevyhoví

    • pokud povinný orgán, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
    • jestliže bude povinný orgán nečinný (nepodá požadovanou informaci, ani nevydá rozhodnutí) má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým informaci odepřel
    • proti rozhodnutí lze  podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení nebo marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti v uvedeném případě  v § 15 odst. 4. 

    Komu se odvolání posílá

    • odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí nebo takové rozhodnutí měl vydat

    Kdo o odvolání rozhodne

    • o odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat
    • ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal nebo měl vydat. Jestliže v uvedené lhůtě o odvolání se nerozhodlo, má se za to, že bylo vydáno rozhodnutí, kterým odvolání bylo zamítnuto a napadené rozhodnutí potvzeno. Za den doručení tohoto rozhodnutí se považuje den následující po uplynutí lhůty pro vyřízení odvolání.
    • proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu
    Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.
  • 12. Formuláře

    Žádosti a formuláře

  • 13. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací
  • 14. Předpisy
    • 14.1. Nejdůležitější používané předpisy

      Přehled nejdůležitějších předpisů.
      Zákony jsou platné ve znění pozdějších předpisů a všech jejich prováděcích vyhlášek.
       

      499/2004 o archivnictví a spisové službě, ve znění pozdějších předpisů a zákon
      128/2000 o obcích
      500/2004 správní řád
      106/1999 o svobodném přístupu k informacím
      442/2006 struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu
      101/2000 o ochraně osobních údajů
      262/2006 zákoník práce
      312/2002 o úřednících
      304/2012 o uznání rovnocennosti vzdělání
      512/2002 o zvláštní odborné způsobilosti
      89/2012 občanský zákoník
      111/2009 o základních registrech
      300/2008 o elektronických úkonech
      227/2000 o elektronickém podpisu
      365/2000 o informačních systémech veřejné správy
      194/2009 o stanovení podrobností užívání a provozování informačního systému datových schránek
      84/1990 o právu shromažďovacím
      108/2006 o sociálních službách
      359/1999 o sociálně právní ochraně dětí
      114/1992 o ochraně přírody a krajiny
      17/1992 o životním prostředí
      185/2001 o odpadech
      254/2001 vodní zákon
      201/2012 o ochraně ovzduší
      334/1992 o ochraně zemědělského půdního fondu
      183/2006 stavební zákon
      137/2006 o veřejných zakázkách
      13/1997 o pozemních komunikacích
      361/2000 o silničním provozu
      172/1991 o přechodu některých věcí z majetku ČR do vlastnictví obcí
      280/2009 daňový řád
      202/1990 o loteriích a jiných podobných hrách
      250/2000 o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
      243/2000 o rozpočtovém určení daní
      565/1990 o místních poplatcích
      634/2004 o správních poplatcích
      586/1992 o daních z příjmu
      340/2013 zákonné opatření Senátu o dani z nabytí nemovitých věcí
      338/1992 o dani z nemovitostí
      564/2006 o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě
      37/2003 o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
      563/1991 o účetnictví
      589/1992 o pojistném na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti
      592/1992 o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění
      567/2006 o minimální mzdě
      561/2004 školský zákon
      563/2004 o pedagogických pracovnících
      107/2005 o školním stravování
      108/2005 o školských výchovných, ubytovacích a účelových zařízeních
      48/2005 o základním vzdělávání a plnění povinné školní docházky
      14/2005 o předškolním vzdělávání
      16/2005 o organizaci školního roku
      54/2005 o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích
      71/2005 o základním uměleckém vzdělávání
      72/2005 poradenské služby ve školách a školských poradenských zařízeních
      73/2005 vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami
      364/2005 o dokumentaci škol a školských zařízení
      15/2005 náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a hodnocení školy
      74/2005 o zájmovém vzdělávání
      106/2001 o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti
      200/1990 o přestupcích
      320/2001 o finanční kontrole ve veřejné správě
      416/2004 vyhláška k zákonu o finanční kontrole
      553/1991 o obecní policii
      289/1995 o lesích
      449/2001 o myslivosti
      166/1999 o veterinární péči
      156/2000 o ověřování střelných zbraní, střeliva a pyrotechnických předmětů
      246/1992 na ochranu zvířat proti týrání
      239/2000 o IZS
      240/2000 krizový zákon
      241/2000 o hospodářských opatřeních pro krizové stavy
      247/1995 o volbách do Parlamentu ČR
      491/2001 o volbách do zastupitelstev obcí
      130/2000 o volbách do zastupitelstev krajů
      275/2012 o volbě prezidenta republiky
      133/2000 o evidenci obyvatel a rodných číslech
      140/2001 o pobytu cizinců na území ČR
      328/1999 o občanských průkazech
      301/2000 o matrikách, jménu a příjmení
      207/2001 prováděcí vyhláška k zákonu o matrikách, jménu a příjmení
      91/2012 o mezinárodním právu soukromém
      325/1999 o azylu
      186/2013 o státním občanství ČR
      21/2006 o ověřování
      36/2006 ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a ověřování podpisu
      85/1990 o právu petičním
    • 14.2. Vydané právní předpisy

      Město Jirkov vydává pouze právní akty, které nemají povahu právních předpisů. Vznikem a účinky se tyto právní akty odlišují. Jedná se o statutární předpisy (statuty), vnitřní předpisy (interní instrukce, směrnice, pokyny), veřejné vyhlášky a jiná opatření.
      Vyhlášky a nařízení

      Zásady a směrnice

  • 15. Úhrady za poskytování informací
    • 15.1. Sazebník úhrad za poskytování informací

      Městský úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.

       

       

      I. Náklady na pořízení kopií


       

      1. za pořízení černobílé kopie či tisku na tiskárně ve formátu A4:

      • jednostranná ………………3 Kč
      • oboustranná ………………4 Kč


      2. za pořízení černobílé kopie či tisku na kopírce ve formátu A3:

      • jednostranná ………………4 Kč
      • oboustranná ………………8 Kč


      3. za pořízení barevné kopie či tisku na tiskárně ve formátu A4:

      • jednostranná ………………18 Kč
      • oboustranná ……………… 34 Kč


      4. za pořízení barevné kopie či tisku na kopírce ve formátu A3:

      • jednostranná ………………36 Kč
      • oboustranná ………………70 Kč


      5. za pořízení elektronické kopie (skenování):

      • jednostranná ……………… 2 Kč
      • oboustranná ……………… 4 Kč


      6. Za poskytnutí kopie nebo tisku v jiném formátu nebo barvě bude účtována skutečná cena za pořízení kopie u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou město za pořízení kopie nebo tisku bude u tohoto poskytovatele povinna uhradit.

      7. V případě informací obsažených v publikacích či tiskovinách vydávaných městem se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku.

       

      II. Náklady na opatření technických nosičů dat


       

      1. CD ……………………………….50,- Kč / ks
      2. DVD ……………………………. 50,- Kč / ks
      3. disketa ………………………….. 20,- Kč / ks
      4. jiný technický nosič dat ………… dle pořizovací ceny
      5. pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.

       

       

      III. Náklady na odeslání informací žadateli


       

      1. Náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle platného sazebníku České pošty, s.p.
      Náklady na balné účtovány nebudou.

      2. V případě osobního odběru požadovaných informací či v případě zaslání e-mailovou poštou či datovou schránkou nebude úhrada nákladů na odeslání informací žadateli uplatňována.

       


      IV. Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací


       

      1. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledávání informací se stanoví sazba úhrady za každou i započatou hodinu vyhledávání jedním pracovníkem ve výši 150,- Kč. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více pracovníky bude úhrada dána součtem částek připadajících na každého pracovníka.

      2. Za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací je považováno zejména hledání dokumentů pro podání informace v časovém limitu delším než 30 minut nebo vyhledání podkladů či dokumentů pro podání informace v centrální spisovně Městského úřadu v Jirkově.

      3. Vzniknou-li při mimořádně rozsáhlém vyhledávání informací jiné osobní náklady (např. náklady na jízdné apod.), budou tyto účtovány na základě individuální kalkulace.

       

      V. Ostatní ustanovení


       

      1. Celková výše úhrady je dána součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací.

      2. Z důvodů hodných zvláštního zřetele může starosta obce od úhrady nákladů zcela nebo zčásti upustit na základě žádosti žadatele.

      3. Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně Městského úřadu v Jirkově v úředních hodinách nebo převodem či složenkou na bankovní účet města: Komerční banka a.s., expozitura Jirkov, číslo účtu: 19-2226441/0100 (příjmový účet). Při platbě se musí uvést vždy variabilní symbol. Pokud není uveden, nelze platbu identifikovat. Variabilní symbol bude žadateli sdělen s informací o celkové výši úhrady nákladů.

    • 15.2. Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
      Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
  • 16. Licenční smlouvy
    • 16.1. Vzory licenčních smluv
      Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
    • 16.2. Výhradní licence
      V současné době nejsou pro Město Jirkov poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
  • 17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.

    Výroční zpráva podle zákona č.106/1999 Sb.

  • 18. Informace, týkající se zejména účelu zpracování, kategorií osobních údajů, kategorií subjektů údajů, kategorií příjemců a doby uchování

    odbor finanční (PDF)
    odbor majetku města a útvar investic (PDF)
    odbor právní (PDF)
    odbor sociálních věcí a školství (PDF)
    odbor vnitřní správy (PDF)
    stavební úřad a životní prostředí (PDF)
    útvar interního auditu (PDF)

  • 19. Zveřejnění veřejně přístupných registrů
  • 20. Poskytnuté informace

    Poskytnuté informace zveřejněné dle § 5/3 zákona č. 106/1999 Sb.

    Rok 2016

    Rok 2015

     

    Rok 2014

     

    Rok 2013

     

    Rok 2012

     

    Rok 2011

     

    Rok 2010

     

    Rok 2009

     

    Rok 2008

     

    Rok 2007

     

    Rok 2006